14 Aralık 2016 Çarşamba

ESKİ SEHPALARIN HAYATA DÖNÜŞÜ




Şimdiye kadar birçok eski objeyi  boyayıp, tekrar kullanılır hale getirdim. Bazı boyama işleri inanılmaz keyifliydi ve iz bıraktı. Bu iki sehpanın hikayesi de bende iz bırakanlardan oldu. Çalışırken hem çok keyif aldım, hem de tam istediğim gibi bir sonuca ulaştım. Sonuç o kadar güzeldi ki, sanki diğer yaptıklarım bunların yanında sönük kaldı. Yayınlamakta biraz geç kaldım, yeni işlerle uğraşmaktan zaman bulamadığım için, 2 yıl önce çalıştığım bu sehpaların değişim aşamalarını ancak paylaşma fırsatım oldu.

Şimdi, bütün aşamalarını paylaşacağım, daha iyi anlaşılması için bol resimli olacak.  Umarım sıkılmazsınız.
Bu eski sehpalar koyu kahve renginde idi.

Zımparalanmış halleri böyle oldu.


Açılan bazı yerlerine dolgu macunu sürdüm

 Bazı yerlerine siyah boya sürdüm ( sildiğim zaman bazı yerleri siyah, bazı yerleri ahşabın rengi çıksın diye)
                         
Macunlanan yerlere zımpara yaptım.


Kırmızı ve sarı  İki renk boya hazırladım. Bir ölçü derz dolgu malzemesini ılık su ile inceltip iki ölçü boya ile iyice karıştırdım






                                     

Boyayı sürdüm.                                                                                      Boyayı sildim :))            












Biraz da zımparaladım,                                          girintili yerlerine siyah sürüp, fazlalığını sildim



                              İstediğim göründü yavaş yavaş ortaya çıkmaya başladı. Harika!






Hadi, köşesine de bir espri yapalım. Transfer bir yazı aldım çıktıdan.Ve onu yapıştırdım. sünger yardımı ile ıslattım. Aslında, şimdilerde olsa, bu kadar uğraşmaz stensıl yapardım, o zaman bilmiyordum herhalde!


                                           

Yavaş yavaş kağıdı sildim ve altıntaki yazılar ortaya çıkmaya başladı.






Bitmiş hali...




Sonra diğer sehpaya geçtim. Onun da boyama aşamaları aynı, sadece rengi değişik.















Bal Mumu cila ile cilaladım.




Veeee.... Kızlar hazır!




 



Kuzenimin gelininin evini şenlendirdiler. 
Gelinimiz Gözde, benim gibi antika  eşyaları çok seviyor. 
Evdeki birçok obje eskitilmiş, yaşanmışlık hissi veren eşyalar. 
Bu sehpalar da onun evine çok yakıştı.
 Mutlu ve mesut günlerde kullanır inşallah.



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Çeviri