9 Temmuz 2015 Perşembe

DRESUAR BOYAMA

                   Böyle geldi,                                                       Böyle oldu


Ben size büyüyünce marangoz olacağım demiştim. ahşabı kesip, şekillendirmeyi henüz başaramasam
 da boyamayı epey öğrendim gibi. Eskileri zımparalayıp, yeni bir görünüm vermek kendimi çok iyi 
hissetmemi sağlıyor. Ama bazen kalıplarından çıkmalı insan, tek düze iş yapmaktansa, farklı 
teknikler de denemeli diye düşünüyorum. Her zaman tam da istediğim gibi eski eşyaları 
bulamıyorum. Evime uyacak, ihtiyaçlarıma cevap verecek eşyaları bulamayınca da, hazır objelerden 
faydalanmayı düşündüm. Evde bir dresuara ihtıyacımız vardı, satın alabileceğim çok güzel modeller
 vardı, ancak  benim imzam yoktu üstlerinde:)) Hiç içime sinmedi. Biraz araştırdım ve boyanmamış 
ham ürünlerin satıldığını öğrendim. Evin ihtiyacı olan ölçülerde, boyama yapılmamış dresuar  ve Tv
 sehpası siparişi verdim. Aslında şöyle oldu, boyanmış hazır bir dresuar fiyatına, dresuar + Tv sehpası
 aldım. Bence hesaplı bir alışveriş oldu. Ama en keyiflisi malzemelerin eve geldiğinde yaşadığım
  heyecan oldu. Aman da aman, kimler gelmiş! diyerek karşıladım onları ve sıvadım kolları.
 Öncelikle dresurdan başladım. Bu gün de sizlerle onun boyama aşamalarını paylaşacağım, Tv
 sehpasını da daha sonra paylaşırım sizlerle. Hadi bakalım şimdi aşamalara başlayalım. 

Hafif bir zımpara yapıp, nemli bir bezle tozunu aldıktan sonra, güzel bir astar çektim. Astar
 dediysem, ayrıca astar boyası kullanmıyorum, yapacağım boyayı incelterek sürüyorum. 











Astarlama işleminden sonra ilk kat boyayı sürdüm ve yine hafif bir zımpara yapıp, 2. kat boyayı sürdüm. 





Geldik işin biraz daha zor kısmına. Siyah boyayı biraz sulandırıp, ahşabın oyma yapılmış kısımlarına
  sürdüm.


Boya kurumadan bir bez yardımı ile fazla olan boyayı sildim.




Oymaların içlerine giren boyanın son görüntüsü böyle oldu. 









Boyama işlemleri bitince, montaja geçildi. Tabii bu gibi durumlarda bizim evin montaj ustası olan eşim devreye girdi.









Montaj işi de bitince, balmumu cila ile bir güzel cilaladım. 



Ve... sonuç







Kapı girişindeki yerine yerleşti.

Aşağıda gördüğünüz de, yine benim ahşaptan yaptığım anahtarlığım. 



Anahtarlığın altına dresuarımızı yerleştirdik. 




Sevgi ve Sağlıkla Kalın. 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Çeviri